Οι σκέψεις που θα διαβάσετε
έχουν διατυπωθεί από τον Δημήτρη Παπαγιαννόπουλο στο Facebook. Δεν θα πω εγώ
ποιος είναι αυτός, αφού συστήνεται στον πρόλογό του.
Τι είναι αυτό όμως που
με κάνει να αναδημοσιεύω τις σκέψεις και τα επιχειρήματα που διατυπώνονται στο
άρθρο που ακολουθεί; Μα, η χωρίς φτιασιδώματα διατύπωση της πραγματικότητας
και το πνεύμα αξιοπρέπειας που διέπει τον αρθρογράφο. Διαβάστε μόνοι σας κι εσείς
παρακάτω.
------------------------------------------------------------------------
Προς ραδιοφωνικό σταθμό Real fm,
Υπ΄όψιν κας Μάρως Λεονάρδου και κου Άκη Κοσώνα.
Καλημέρα σας.
Ονομάζομαι Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος. Είμαι
Μαθηματικός και ασχολούμαι με την Εκπαίδευση από το 1993. Πιο συγκεκριμένα με
την Ιδιωτική Εκπαίδευση καθώς, όλα αυτά τα χρόνια, από επιλογή, εργάζομαι στο
Φροντιστηριακό χώρο, είτε ως συνεργαζόμενος με Φροντιστήρια καθηγητής, είτε ως
συνιδιοκτήτης Φροντιστηρίου. Πάντα όμως με πολλές ώρες μάθημα εβδομαδιαίως.
Σήμερα έχω την τιμή να είμαι Δ΄ Αντιπρόεδρος στην
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (Ο.Ε.Φ.Ε.) καθώς και μέλος στο Δ.Σ.
του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής (Σ.Ε.Φ.Α.). Είμαι επίσης μέλος
στο Δ.Σ. του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (Ε.Ε.Α.) και Πρόεδρος της
Επιτροπής Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Ε.Ε.Α.
Εδώ και πολλά χρόνια, όσο μου το επιτρέπει το
πρόγραμμά μου, είμαι ακροατής του σταθμού σας, χωρίς ιδιαίτερη προτίμηση σε
κάποια συγκεκριμένη εκπομπή. Η βελόνα του ραδιοφώνου στο σπίτι και στο
αυτοκίνητο είναι μόνιμα στη συχνότητά σας.
Την Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019, μπήκα στο αυτοκίνητο
γύρω στις 22:00, μετά τη λήξη των μαθημάτων μου για να επιστρέψω στο σπίτι.
Αυτό είναι ρουτίνα και πρέπει να τονίσω ότι στην καθημερινή αυτή διαδρομή,
απολαμβάνω την εκπομπή της κας Μάρως Λεονάρδου και του κου Άκη Κοσώνα, τους
οποίους, χωρίς να έχω την τύχη να τους γνωρίζω προσωπικά, τους εκτιμώ
ραδιοφωνικά. Παρ΄ όλα αυτά, στη συγκεκριμένη εκπομπή άκουσα τοποθετήσεις οι
οποίες ένοιωσα να με προσβάλλουν προσωπικά και κυρίως επαγγελματικά. Τόσο εμένα
όσο και τους συναδέλφους μου Φροντιστές ή καθηγητές Φροντιστηρίων Μέσης
Εκπαίδευσης.
Η συζήτηση ήταν περί αριστείας, με αφορμή απ’ ότι
κατάλαβα, την διάταξη σε νομοσχέδιο, η οποία επαναφέρει την ιδιότητα του
σημαιοφόρου στο μαθητή ή στη μαθήτρια με την καλύτερη επίδοση στα μαθήματα. Θα
σταθώ σε δυο αποστροφές του λόγου των εξαιρετικών παραγωγών:
• Το Ελληνικό σχολείο οφείλει να γίνει καλύτερο, ώστε
να εκλείψει στη χώρα μας η «παραπαιδεία» των Φροντιστηρίων!!!
• Το Φροντιστήριο είναι… ταξικό καθώς δίνει τη
δυνατότητα στα παιδιά των οικογενειών που μπορούν να δώσουν το… 5χίλιαρο(!!!)
κάθε χρόνο να έχουν πλεονέκτημα έναντι των αδύναμων, οικονομικά!
Θέλω να πιστεύω ότι οι παρουσιαστές της εκπομπής
αναπαράγουν τα παραπάνω στερεότυπα από άγνοια και μόνο. Επειδή όμως στο δημόσιο
λόγο η άγνοια, κατά τη γνώμη μου πάντα, δεν επιτρέπεται, θα ήθελα να επισημάνω
κάποια πράγματα.
Πρώτα απ’ όλα ο απαράδεκτος όρος «παραπαιδεία». Όρος
που από τότε που ξεκίνησα να δουλεύω μου προξενεί έντονη αποστροφή. Το πρόθεμα
«παρά» δηλώνει ξεκάθαρα ανομία. Παρακράτος, παραοικονομία κ.α. Δεν μπορώ να
φανταστώ ευνομούμενο κράτος, όπως πιστεύω είναι το δικό μας, να επικροτεί, να
ενθαρρύνει και να αδειοδοτεί την παρανομία. Πόσο μάλλον να δέχεται να έχει
πόρους και έσοδα από… παράνομες δραστηριότητες! Το νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο
αποδίδει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στα δημόσια και ασφαλιστικά ταμεία σε ετήσια
βάση. Οι δομές στις οποίες λειτουργούν τα Φροντιστήρια, αδειοδοτούνται, με πολύ
αυστηρά κριτήρια και σωστά, από το Ελληνικό κράτος. Ο κλάδος των Ελλήνων
Φροντιστών είναι ίσως ο μόνος ο οποίος υποχρεούται να επικαιροποιεί την άδειά
του κάθε 2 χρόνια!
Στο νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο εργάζονται χιλιάδες
Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι σε διαφορετική περίπτωση θα συμπλήρωναν τις λίστες
ανεργίας καθώς, το Ελληνικό κράτος αδυνατεί να τους απασχολήσει και να
αξιοποιήσει τα πτυχία που τους έχει δώσει. Αξιοσημείωτος δε είναι ο αριθμός
αυτών που έχουν συνταξιοδοτηθεί μέσα από τις Φροντιστηριακές αίθουσες!
Αν λοιπόν το Νόμιμο
Ελληνικό Φροντιστήριο μπορεί να χαρακτηρίζεται αβίαστα ως «παραπαιδεία» γιατί
δεν ονομάζουμε «παραϊατρική» τις ιδιωτικές κλινικές που λειτουργούν νόμιμα; Ή παραϊατρό τον γιατρό που ιδιωτεύει, διατηρώντας ένα
νόμιμο ιατρείο; Όπως έγραψα παραπάνω είμαι ακροατής του Ιδιωτικού ραδιοφωνικού
σταθμού σας και ακούω κυρίως ενημερωτικές εκπομπές. Πιστέψτε με, ποτέ δεν
ένοιωσα ότι ενημερώνομαι από… «παραδημοσιογράφους»!!!
Αλλά πάμε στα σημαντικότερα. Είναι γεγονός ότι η
συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών που προσφεύγουν στα Φροντιστήρια είναι
παιδιά από λαϊκές οικογένειες και όχι τα παιδιά των πλούσιων ή εύπορων
οικογενειών. Αυτά, αξιότιμοι κύριοι, είτε φοιτούν σε πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία
είτε πληρώνουν… 5 χίλιαρα (και λίγα λέτε) σε… πολυτελή μαύρα ιδιαίτερα
μαθήματα. Για να μην αναφέρω το γεγονός ότι αυτοί οι μαθητές λίγο ενδιαφέρονται
να φοιτήσουν στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, καθώς οι οικογένειές τους έχουν την
άνεση να τα σπουδάσουν στο εξωτερικό. Και καλά κάνουν, εγώ δεν θα κατηγορήσω
την όποια επιλογή.
Όχι κύριοι. Το Ελληνικό Φροντιστήριο ΔΕΝ είναι ταξικό.
Το νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο «κλείνει» τις ταξικές διαφορές. Δεν τις οξύνει.
Οι Έλληνες Φροντιστές, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της οικονομικής ύφεσης,
στάθηκαν αρωγοί στην Ελληνική οικογένεια, η οποία ονειρεύεται να σπουδάσουν τα
παιδιά της. Στην φτωχή και μεσαία Ελληνική οικογένεια. Τα δίδακτρα στο νόμιμο
Ελληνικό Φροντιστήριο σε καμιά περίπτωση δεν είναι της τάξης των 5000 ευρώ
ετησίως, με τους ιδιοκτήτες των Φροντιστηρίων να βάζουν πολύ νερό στο κρασί
τους, ώστε κανένα παιδί που προσφεύγει στη βοήθειά τους να μη τη στερηθεί. Και
επειδή οι… απλές αποδείξεις είναι πάντα οι καλύτερες, βρείτε τα Φροντιστήρια με
τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών. Θα δείτε ότι αυτά βρίσκονται σε συνοικίες που
συνηθίζουμε να αποκαλούμε λαϊκές. Σε αυτές τις συνοικίες που βρίσκονται και τα
περισσότερα Φροντιστήρια.
Υπάρχει «παραπαιδεία»; Ασφαλώς και υπάρχει. Μη την
αναζητάτε όμως στο νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο. Αναζητείστε τη στις διαδρομές
του «μαύρου» χρήματος. Των παράνομων και αδήλωτων ιδιαίτερων μαθημάτων, στα
παράνομα και χωρίς άδεια «φροντιστήρια». Αναδείξτε τη εσείς οι δημοσιογράφοι.
Αλλά αναδείξτε τη στη πραγματική της διάσταση. Όλοι εμείς, που με 12 και 15
ώρες καθημερινή δουλειά παλεύουμε να σταθούμε όρθιοι και να διατηρήσουμε υγιείς
τις μικρές μας επιχειρήσεις, θα είμαστε δίπλα σας σε αυτό.
Αξιότιμη κα Λεονάρδου, αξιότιμε κε Κοσώνα,
σας απευθύνομαι εκπροσωπώντας τον εαυτό μου, αλλά
είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων μου συμφωνεί. Επέλεξα
αυτό το επάγγελμα. Επέλεξα να αξιολογούμαι καθημερινά από τους μαθητές μου και
είμαι περήφανος που οι μαθητές μου ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ και οι οικογένειές τους με ΤΙΜΑΝΕ
με την εμπιστοσύνη τους. Και νομίζω ότι δεν υπερβάλλω όταν θίγομαι στο άκουσμα
και μάλιστα δημόσια, του χαρακτηρισμού μου ως «παραπαιδεία».
Με εκτίμηση,
Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος
Διαδώστε την ανάρτηση σε φίλους και γνωστούς.
2 σχόλια:
Σας ευχαριστώ πολύ!
Ευχαριστώ πολύ για την αναδημοσίευση και κυρίως για τον τιμητικό σας πρόλογο!
Δημοσίευση σχολίου