Εφόσον η πολιτική ηγεσία και δη η νομικός που προΐσταται του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αδυνατεί μέχρι σήμερα, εδώ και οκτώ (8) ημέρες, οκτώ εικοσιτετράωρα (από Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022 23:59 έως και Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022 και ώρα 23:59) να προβεί σε μία απλή απλούστατη ανακοίνωση των νέων διευθυντών εκπαίδευσης, κατόπιν απόφασης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (παράγραφος 3 άρθρο 41 του νόμου 4823/2021) είναι προφανές ότι υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα άσκησης διοίκησης.
Τι να συζητάμε για ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα ωραία αφηγήματα;
Είναι ευκαιρία η υπουργός να καλέσει τον ντετέκτιβ Σέρλοκ Χόλμς για να
βρει τις χαμένες (sic) δηλώσεις εκάστου υποψηφίου διευθυντού εκπαίδευσης.
Κάπου θα έχουν χαθεί όλα αυτά.
Ας δούμε χρονικά τα γεγονότα από την ημερομηνία ανακοίνωσης του τελικού αξιολογικού πίνακα των υποψηφίων διευθυντών εκπαίδευσης:
- Την 5η Ιουλίου 2022 ανακοινώθηκαν οι τελικοί πίνακες Υποψηφίων Διευθυντών Εκπαίδευσης με το υπ’αριθμ. Φ.353.1 /97/82177/ Ε3/5 – 7 –2022 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- Από Τετάρτη 6-7-2022 μέχρι την Πέμπτη 7- 7-2022 και ώρα 23:59 σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 82231/Ε3/5 – 7- 2022 πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δίνεται η δυνατότητα υποβολής δήλωσης προτίμησης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στους υποψηφίους διευθυντές εκπαίδευσης, των οποίων τα ονόματα βρίσκονται στον τελικό πίνακα.
(Προς ενημέρωση: Η παράγραφος 3 του άρθρου 41 του Νόμου 4823/2021 με θέμα «Τοποθέτηση στελεχών εκπαίδευσης» αναφέρει τα εξής:
Οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τοποθετούνται σε κενές και κενούμενες θέσεις, με απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των Περιφερειακών Συμβουλίων Επιλογής της παρ. 2 του άρθρου 37.
Τα συμπεράσματα και οι απορίες:
- Εδώ και οκτώ εικοσιτετράωρα υπέβαλαν πρόταση τοποθέτησης στις θέσεις διευθυντών εκπαίδευσης τα Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής της παρ 2 του άρθρου 37, ναι ή όχι;
- Αν όχι, τότε έχουν περιπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα. Αν ναι, που βρίσκεται η πρότασή τους;
- Η πρόταση τοποθέτησης στις θέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης εκάστου Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής βρίσκεται στο γραφείο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων; Αν όχι, γιατί; Και ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό; Αν ναι, γιατί δεν έχει εκδοθεί ακόμη η απόφαση; Φέρει ευθύνη και, άρα, ελέγχεται πειθαρχικά ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την κωλυσιεργία στην έκδοση της απόφασης.
- Και εάν όλα έχουν γίνει εντός των χρονικών ορίων από μέρους των υπηρεσιακών παραγόντων, τότε την ευθύνη την έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ήτοι η νομικός που προΐσταται αυτού, αφού εδώ και οκτώ εικοσιτετράωρα δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τους Νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
- Αν δυσκολεύονται στο ΥΠΑΙΘ να επιλέξουν και να ορίσουν σύμφωνα με την νομοθεσία τους νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης μπορούμε να συνδράμουμε και ότι δεν κατάφεραν εντός οκτώ εικοσιτετραώρων με τη βοήθεια κατάλληλων λογισμικών, να το πράξουμε εντός συντομότατου χρονικού διαστήματος άνευ λογισμικών και δωρεάν.
Και κάποιος θα έλεγε: Και τι έγινε βρε αδελφέ που καθυστερεί τόσο πολύ ανακοίνωση των ονομάτων των νέων διευθυντών διευθύνσεων; Το υπουργείο είχε και άλλες σπουδαιότερες εργασίες βλέπε συζήτηση επί του κατατεθέντος νομοσχεδίου.
Ας δεχθούμε, για την οικονομία της συζήτησης, και την αιτιολογία ότι δεν είχε χρόνο η υπουργός διότι ήταν απασχολημένη με το κατατεθέν νομοσχέδιο, τότε γιατί δεν μετέθεσε αργότερα χρονικά την υποβολή των αιτήσεων επιλογής των θέσεων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή δεν σκέφθηκε ότι θα έπρεπε να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους αλλά και όλη την Εκπαιδευτική και όχι μόνον κοινότητα για το χρόνο ανακοίνωσης των ονομάτων των νέων διευθυντών διευθύνσεων;
Και πώς εμπλέκεται η παρουσία της υπουργού στη συζήτηση του κατατεθέντος νομοσχεδίου του υπουργείου παιδείας με την ανακοίνωση των ονομάτων των νέων διευθυντών διευθύνσεων;
Η απάντηση είναι: ΠΟΥΘΕΝΑ εφόσον η νομοθεσία προβλέπει ότι η απόφαση των νέων διευθυντών διευθύνσεων δεν είναι του εκάστοτε υπουργού.
Δηλαδή δύο εργασίες μαζί δεν μπορεί να υλοποιήσει το υπουργείο παιδείας και θρησκευμάτων ενώ εντέλλεται να εκτελούν οι εκπαιδευτικοί ταυτόχρονες εργασίες χρονοβόρες και κοστοβόρες που επιφέρουν πολύ κόπο και κούραση;
Και εάν κάποιος αντιτείνει ότι είναι μία πολύ ουσιαστική, σοβαρή, υπεύθυνη διαδικασία η ανακοίνωση των ονομάτων των νέων διευθυντών διευθύνσεων και χρονοβόρος θα αναφέρουμε ότι: Στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης τα επιχειρήματα αυτά είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ως προς το χρόνο που απαιτείται για να ανακοινωθούν τα ονόματα.
23:59 έκλεισε η δυνατότητα υποβολής των αιτήσεων, εάν το ΥΠΑΙΘ είναι εξοπλισμένο με τα κατάλληλα λογισμικά που είναι, θα έπρεπε 00:15 να υπήρχαν τα ονόματα των νέων διευθυντών διευθύνσεων.
Το συμπέρασμα από το ανωτέρω είναι τα εξής:
Πλήρης απαξίωση των υποψηφίων, της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και έλλειψη προγραμματισμού ακόμη και στο πιο εύκολο κομμάτι της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών διευθύνσεων αυτού της ανακοίνωσης των ονομάτων των νέων διευθυντών διευθύνσεων.
Άλλωστε, μαθημένοι είμαστε, βρε αδερφέ να τρέχουμε και, σε τελική ανάλυση, ευτυχώς που όλοι έχουμε διαβάσει Σέρλοκ Χολμς και θα τη βρούμε τη λύση του μυστηρίου!
Διαδώστε την ανάρτηση σε φίλους και γνωστούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου